ÚVZ: Nevyhovujúcu HS Majonézu treba zlikvidovať alebo vrátiť (2) | Šanca pre zdravie - portál o zdraví

Sú pre vás raňajky prioritou?

Áno, samozrejme.

Nie, neraňajkujem.

Sú, ale nemám čas sa naraňajkovať.

Neviem odpovedať na danú otázku.

Odoberajte naše novinky!

ÚVZ: Nevyhovujúcu HS Majonézu treba zlikvidovať alebo vrátiť (2)

7. december 2015
Bratislava 7. decembra (TASR) - Z centrálneho skladu spoločnosti Makro Cash and Carry ČR, ktorý je spoločný pre český aj slovenský trh, sa na prevádzky Metro Cash and Carry SR dostala nevyhovujúca HS Majonéza.

Ide o produkty s dátumom minimálnej trvanlivosti medzi 27. januárom 2016 a 19. februárom 2016, v ktorých bolo na základe sťažnosti zákazníka identifikované mikrobiologické nebezpečenstvo, nie je však spresnené akého charakteru.

Predmetné nevyhovujúce výrobky si na Slovensku zakúpilo viac ako 580 zákazníkov, prevažne zariadenia spoločného stravovania. Podľa informácií z Českej republiky všetci zákazníci, ktorí si zakúpili aspoň jedno balenie výrobku "HS Majonéza 70 % oleja", boli o situácii informovaní SMS, e-mailom alebo písomne.

Oznámenie sa nachádza tiež na internetových stránkach spoločnosti (www.metro.sk/vyzva) a na reklamačnej recepcii vo všetkých veľkoobchodných strediskách. Zákazníci majú okrem vrátenia výrobku zlikvidovať aj produkty vyrobené z daných šarží majonéz.

Podľa oznámenia na internetových stránkach spoločnosti Metro pri týchto výrobkoch došlo k chybe vo výrobe a majú nevyhovujúce organoleptické a mikrobiologické vlastnosti. Spoločnosť už všetky výrobky stiahla z predaja. Daný výrobok je potrebné zlikvidovať alebo vrátiť späť do akéhokoľvek veľkoobchodného strediska Metro do konca roka. TASR informoval hlavný hygienik Slovenskej republiky Ivan Rovný.

Eva Šoucová zo spoločnosti Media & Communication Consulting TASR informovala, že spoločnosť Metro SR stiahla z predaja nevyhovujúcu majonézu v baleniach päť, desať kilogramov a 1300 mililitrov s dátumom minimálnej trvanlivosti od 27. januára 2016 do 19. februára 2016.

"Stalo sa tak ešte na konci novembra, hneď po tom, ako sa na podnet zákazníka identifikoval problém vo výrobe. Výrobky z tejto šarže mali nevyhovujúce organoleptické a mikrobiologické vlastnosti," vysvetlila Šoucová.

Spoločnosť Metro podľa nej okamžite kontaktovala všetkých zákazníkov, ktorí tento tovar kúpili a vyzvala ich, aby tieto výrobky zlikvidovali alebo vrátili do ktoréhokoľvek veľkoobchodného strediska Metro, kde im budú vrátené peniaze. Na problém bola podľa Šoucovej upozornená aj Štátna veterinárna a potravinová správa SR.

Ako tvrdí, v súčasnosti je v predaji HS Majonéza z nových výrobných šarží. "Ktoré sú nezávadné a majú vyhovujúce výsledky laboratórnych testov," spresnila Šoucová.

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.

Diskusia 0